„Fogyasztói társadalom”.
Ez a kifejezés kíséri végig szinte az egész életünket. Vegyünk minél újabb, szebb, jobb, vagy csak praktikusabb
dolgokat. Sok pénzt költünk arra, hogy haladjunk a korral, hogy ami körülvesz minket, korszerű legyen. Különösen igaz ez az elektronikai
és számítástechnikai eszközökre. Kétségtelen, hogy az innovációra szükség van, hiszen ez viszi előre a világot, azonban a COVID-19 sok
mindent tanított az emberiségnek arról, hogy bizony egy esetleges válsághelyzet milyen hatással van az üzleti életre, és megtanította a cégek nagy részét arra, hogy igyekezzen optimalizálni a beruházásait, legyen szó akár termelő eszközökről, akár informatikai berendezésekről. Arról nem is beszélve, hogy az eszközpiac a szállítási nehézségek miatt amúgy is megroppanni látszott, ezért a vállalkozások nagy része kénytelen volt átvészelni ezt a nehéz időszakot a régi eszközeivel. Ez a kliensoldali infrastruktúrákban még nagy gondot nem okozott, azonban a szerveroldalon megoldást kellett találni a problémára
A szerveroldali eszközök egyébként már a tervezőasztalon is nagy igénybevételre és hosszú üzemidőre készülnek, azaz technikailag nem kivitelezhetetlen, hogy ezeket a garanciális időn túl is üzemben tartsuk. Ezzel párhuzamosan természetesen nem vállalhatunk magas kockázatot az üzemeltetés terén, hiszen a folyamatos üzletmenetet biztosítanunk kell. Ilyenkor kulcsfontosságú, a hardverelemek garanciális, helyszíni és gyors javítása.
Gyakran előfordul azonban, hogy a szerverek és egyéb háttéreszközök használata túlnyúlik a gyártó által biztosított garanciális időn, de ennek ellenére nem indokolt vagy nem lehetséges a cseréjük. Szerencsére erre a helyzetre is van megoldás, hiszen egyre több cég foglalkozik a garanciális idő kiterjesztésével. Mi azonban egy forradalmian új gondolkodásmódot igyekszünk bevezetni a piacra. Partnereink segítésével nemcsak a garancia kiterjesztését vállaljuk akár 7/24 órás SLA-val, hanem azt is, hogy a rendszereink segítségével folyamatosan monitorozzuk az eszközöket, így jó eséllyel előbb tudjuk, hogy probléma lesz adott eszközzel, minthogy az a meghibásodásával komoly gondot okozhatna. Természetesen kombinálva ezt a rendszergazdai és backup-szolgáltatásokkal már minden igényt kielégítő rendelkezésre állást kaphatunk. Összegezve elmondható, hogy maximalizálhatjuk a hardverek élettartamát, és ezzel a cégünknek jelentős költségmegtakarítást könyvelhetünk el. De ne menjünk amellett a tény mellett sem, hogy ebben az esetben jelentősen csökken vállalatunk ökolábnyoma. A környezetvédelem pedig fontos kérdés az informatikában is. Gondoljunk csak bele, napi 65 email elküldése egy kilométeres autózásnak megfelelő szennyezéssel jár. El tudjuk képzelni, hogy mivel járhat az új IT-eszközök legyártása és üzembe helyezése.