Biztonságos dolog a dolgok internete?

Sok szó esett mostanában az IoT, illetve az okosváros megoldások nagyszerűségéről. A megoldások valóban lenyűgözőek, de kevés szó esik az okos megoldások biztonsági megfontolásairól. Szerintem az IoT-eszközök felhasználói hajlamosak feláldozni a biztonságot a kényelem oltárán, ezzel párhuzamosan pedig a gyártók a biztonság rovására költséghatékonyságra törekszenek. Azaz, látszólag ugyanaz az érdekük.

Sok, hasonló tematikájú rendezvényen jártam az utóbbi időben, sőt magunk is szerveztünk ilyet, de valahogy az IT-biztonság mindig háttérbe szorult a kidomborított vívmányok mellett. Kevesen tudják, hogy rendkívül magas azon eszközök száma, amelyeket – szándékosan, hanyagságból esetleg költséghatékonysági szempontok miatt –  bizony nem a megfelelő szoftverrel láttak el, így használatuk nagy kockázatot rejt magában, nemcsak az okos városokban, hanem már az otthonunkban is.

shieldit-rolunk

Érdemes lenne sokkal jobban odafigyelni arra, milyen eszközöket használunk városainkban. A jelenlegi szabályozás egyszerűen átsiklik a minősítés problémaköre felett. Úgy gondoljuk, nem várható el egy város polgármesterétől, hogy a napi gondjai mellett még arra is időt fordítson, hogy gondosan kiválassza a bekerülő eszközöket. Meglátásom szerint fontos és szükséges lenne egy olyan, független szakértőkből álló csoport felállítása – a területen egyébként a magyar szakemberek a világ élvonalába tartoznak, így a tudás rendelkezésre áll –, amely a városainkba épített okos eszközöket bevizsgálja, minősíti. És azt is fontosnak tartom, hogy csak a minősített eszközök kerüljenek bele a közbeszerzési listákba.

Visszakanyarodva a címben feltett kérdéshez: nem. A dolgok internete semmivel sem biztonságosabb vagy veszélyesebb, mint az általánosságban használt internet. Azonban maguk az eszközök igenis hordozhatnak magukban sokkal nagyobb veszélyt, de gondolom, abban egyetértünk, hogy megfelelő szabályozással, gondos teszteléssel és nem utolsó sorban szigorú minőségbiztosítással ezek a kockázatok az ésszerű határokon belülre csökkenthetők.

Forrás: ITB

Mindig az ügyfél fejével gondolkodunk, és tudunk az ő nyelvükön beszélni

Ügyfeleink között a 30-50 fős vállalkozásoktól (ügyvédi irodák, építőipari cégek, egyebek) a 900 fős kutatóintézetig sokféle szervezet megtalálható.

Fő tevékenységünk a szerver- és kliensüzemeltetés, valamint a helpdesk szolgáltatások nyújtása – utóbbit a nagyobb szervezeteknél kihelyezett munkatársakkal oldjuk meg, míg a kisebbeknél, illetve a szervereknél a távfelügyeletet alkalmazzuk. Összesen mintegy háromezer végfelhasználó számára biztosítjuk a gond nélküli számítógép-használatot.

A személyes jelenlét és a felhőalapú, biztonságos távmenedzsment kombinációjával egyszerre tudunk személyre szóló, mégis hatékony szolgáltatásokat kínálni

Alapvetően Microsoft-technológiákkal dolgozunk, de külsősök segítségével vállaljuk Linux-rendszerek üzemeltetését is. A működtetés mellé tanácsadással és rendszerintegrációval szolgálnak ügyfeleiknek, informatikai auditot is végezünk, illetve kiemelt Microsoft-partnerként felhőalapú rendszerek (Microsoft 365, Azure) működtetését. Utóbbiakra mind nagyobb az igény, mert a KKV-s ügyfélkör rájött, mennyire fontos az informatika az üzletmenet szempontjából, a felhőmegoldások pedig gyors, beruházásmentes és mindenhonnan elérhető alkalmazásokat jelentenek. A felhasználók azt is értékelik, hogy a szakzsargon helyett az ő nyelvüket beszélik a Shield munkatársai.

Számunkra fontos, hogy figyelünk arra, hogy ne az éppen divatos vagy legnagyobb árrést kínáló megoldást kínáljuk az ügyfélnek, hanem azt, amire tényleg szüksége van.

Kiszervezés? Igen!

 
Aki mindenhez ért, nem ért semmihez…
 

Profin képzett IT-s csapatot vásárol magának az, aki kiszervezi IT-infrastruktúrájának üzemeltetését. A vállalatok fő tevékenységükkel foglalkoznak, miközben nő a vállalat profitabilitása

Kiszervezés? Számunkra ez nem is kérdés. Szerencsére egyre több vállalat ismeri fel, hogy azzal a területtel érdemes foglalkoznia, ahonnan bevétele származik. A vállalat hatékony működését lehetővé tévő IT-infrastruktúra üzemeltetését pedig profikra bízzák. A számok azt mutatják, 25-30 százalékos költségcsökkenést eredményez az outsourcing, miközben megnő a vállalat rendelkezésre állása, erősebb lesz IT-biztonsága, működési kockázata pedig csökken. Kiszervezés esetén nem kell bajlódni olyan területtel, amelyhez cégen belül senki sem ért igazán. A munkaerőhiány sújtotta IT-piacon nehéz megtalálni azokat a szakembereket, akik hasonló üzemeltetési feladatokat végeznének, reális áron. A cég dolgozóinak csak a saját feladataikra kell koncentrálniuk, hiszen minden informatikai problémát megold a jól képzett IT-csapat. Ezzel még több profitot produkál az IT a vállalatnak. Nemcsak a már említett költségcsökkentés miatt, hanem azért is, mert a kollégák hatékony, zavartalan munkavégzése megérződik a vállalat profitabilitásán.

Az outsource cégnél a legújabb technológiai trendeket ismerő csapat üzemelteti az IT-infrastruktúrát, akiknek ez a szakmájuk. Profi, megfizethető csapatra mindenkinek szüksége van, IT területen is. Hiszen aki mindenhez ért, az nem ért semmihez sem. Nincsenek IT polihisztorok. Aki azt állítja magáról, hogy szakmánk minden területén otthon van, az nem mond igazat. A terület annyira szerteágazó, hogy ez egyszerűen nem lehetséges.

Forrás: ITB